O companie de pijamale contribuie la emanciparea femeii.

Spread the love

Ashley Merrill a inceput sa se gandeasca la compania sa inovatoare de haine pentru dormit, Lunya, atunci cand ea si sotul sau s-au mutat impreuna, in urma cu mai bine de 13 ani. “Inainte purtam intotdeauna prin casa tricourile de la colegiu ale sotului meu. Erau lejere si confortabile, insa nu ma faceau niciodata sa ma simt sexy si puternica”, povesteste Ashley. Abia cativa ani mai tarziu cand a fost admisa la scoala de afaceri de la UCLA iar ea si sotul sau au aflat ca este insarcinata cu primul lor copil, Lunya a devenit o realitate. “Privind retrospectiv, pot spune sus si tare ca lansarea unei afaceri atunci cand esti student si cand astepti primul copil, nu este deloc o idee buna” spune Merrill razand. “Insa acesta a fost momentul in care mi s-a schimbat intreaga perspectiva” adauga ea.

Mai mult decat pijamale

Lunya a luat nastere din dorinta lui Merrill de a se simti atat confortabil acasa cat si increzatoare fara efort. Brandul, lansat in octombrie 2012, a atras extreme de multa atentie in social media, pentru ca oferea femeilor alternative ingenioase la lenjeria obisnuita sau la tricourile de casa tipice si cu atat mai mult la bluzele de trening vechi ale partenerilor… Potrivit lui Merrill, compania a avut prima sa luna de profit in decembrie 2017.

Brandul de haine de noapte de lux extrem de atragatoare aduce in dormitoarele femeilor un nou gen de moda progresista, haine confortabile, care favorizeaza somnul. Lunya utilizeaza, in plus, materiale high tech precum Celliant, care ajuta corpul sa se refaca dupa antrenamente grele, precum si materiale antimicrobiene, racoroase pentru cei care transpira noaptea.

Pentru Merrill, insa, Lunya nu a insemnat doar producerea inca unui accesoriu pe care oamenii sa il cumpere… “Mi-am dorit intotdeauna sa fac asta din motive mai importante decat sa creez un alt produs. Pentru mine lansarea Lunya a avut ca scop in mare parte validarea faptului ca femeile pot avea succes atat ca leaderi ai unor companii, cat si ca mame si sotii.

Modelul corect de viata – Tu insuti

In momentul in care a lansat Lunya, Merrill simtea ca nu are modele pentru viitorul profesional si totusi familist pe care si-l vedea. “Intotdeauna am fost ambitioasa. Nu m-am simtit nici potrivita pentru statul acasa, desi imi doream o familie, insa pe de alta parte nici nu stiam cum va fi pentru mine sa nu stau acasa si sa am o cariera de succes. Nu eram sigura ca le pot avea pe amandoua, dar treptat am realizat ca daca nu incerc, nu voi sti niciodata”, spune Merrill.

De asemenea, Merrill a realizat ca nu arata acasa atat de bine pe cat ar fi putut…
“Imi petreceam un procent urias din viata acasa in genul ala de haine care nu imi veneau bine, erau lalai si prost facute, nu ma faceau deloc sa ma simt sexy sau aranjata. Faptul ca incercam sa fiu un profesionist in afara casei imi consuma atat de mult timp si energie incat am ajuns sa nu mai apreciez la justa valoare timpul petrecut acasa, cel putin nu in modul in care ma imbracam. Imi doream mai mult decat tricourile si boxerii sotului meu”, povesteste Ashley Merrill.

Experientele fundamentale i-au dat lui Merrill idei despre motivarea si emanciparea femeii, atat in sala de consiliu cat si acasa, in dormitor.
Prima parte a acestui drum a venit atunci cand, lucrand ca analist pentru o companie din Los Angeles imediat dupa ce a terminat colegiul, i s-a cerut sa participe la un eveniment local pe teme de investitii pentru a identifica eventuale investitii care sa merite. “Nu aveam niciun fel de experienta sau cunostinte, iar totul era ca un bazin cu rechini. Erau 70 de persoane in public, iar dintre acestia doar erau femei, eu fiind una dintre ele!”.
Merrill a privit cum cealalta femeie urca pe scena si isi prezinta proiectul. Cand a parasit camera, ceilalti barbati s-au intors spre Merrill si au intrebat-o ce parere are. “Am realizat atunci ca au lasat viitorul acestei femei antreprenor in mainile mele, la numai 22 de ani, si am stiut imediat ca era nevoie de mult mai multe femei in sala, care sa ia aceasta decizie”.

Sprijinul pentru comunitate

Al doilea lucru pe care l-a realizat avea sa vina ceva mai tarziu. “Cand dau timpul inapoi si privesc in urma la propriile mele experiente, realizez ca ceea ce tine femeile departe de piata de munca si ceea ce le impiedica sa isi lanseze propriile companii este faptul ca majoritatea lor, inca de la o varsta timpurie, nu au acces la aceasta oportunitate sau nu au timp nici macar sa inceapa sa se gandeasca la cum ar arata viitorul lor professional si personal” spoune ea.

De aceea Lunya s-a implicat in proiecte comune alaturi de asociatii nonprofit, precum Girls Inc., in care Merrill este si membru al consiliului din 2017.
Girls Inc lucreaza cu fete din categoria de venit redus, oferindu-le acces la educatie, sprijin si inspiratia necesara pentru a deveni “inteligente, puternice si curajoase”.
In plus, Lunya a donat recent fondurile necesare pentru a contribui la construirea unui program Girls Inc. la Lennox Middle School din Los Angeles.

Cu o abordare bazata pe impact, modurile diverse in care Lunya se implica in comunitate includ gazduirea de productii teatrale si donarea unui procent din venituri pentru prevenirea si depistarea timpurie a cancerului de san.
“Incercam sa gasim moduri in care Lunya sa poata avea un impact maxim. Dar pentru a face asta, Lunya trebuie sa aiba succes si sa se sustina singura. Afacerile ne ofera sansa de a crea un model sustenabil, care poate influenta schimbarea”, spune Ashley Merrill, fondatoarea Lunya.

You May Also Like

Lasă un răspuns