Cum să creezi o strategie de monitorizare a prețurilor concurenților?

Spread the love

Comercianții sunt conștienți de tendința consumatorilor de a face cumpărături la cel mai bun preț online, dar sunt mulți care nu sunt siguri cum să răspundă la acest comportament. Cea mai neinspirată decizie pe care o poți lua în această situație este faci modificări de prețuri fără să studiezi concurența. Indiferent că ai produse scumpe și de calitate pe care țintești să le vinzi cât mai avantajos, sau ai produse de bază utile tuturor și țintești către un preț mai mic, este bine să ai o strategie de monitorizare a prețurilor.

O strategie bună de monitorizare a prețurilor concurenței acționează ca propriul GPS, care îți arată ce fac ceilalți și cum poți răspunde pentru a profita de oportunități.

Îți ofer 4 obiective de utilizat ca punct de plecare pentru ca strategia ta de monitorizare a prețurilor să înceapă să-ți facă afacerea să prospere.

  • Acuratețe – Monitorizarea prețurilor trebuie să furnizeze date corecte și valide
  • Informare în timp util – Monitorizarea prețurilor trebuie să ofere informații utile atunci când ai nevoie de ele
  • Utilitate – Unii manageri de comerț online nu reușesc decât să monitorizeze datele despre prețuri fără să le aplice în vreun fel în propria afacere
  • Avantaj competitiv – Setezi obiective cu privire la modul în care dorești ca monitorizarea prețurilor să se traducă în cote de piață mai mari, sau venituri mai mari sau în alte rezultate semnificative ale afacerii pentru tine
Pasul 1: Identifică poziționarea pe piață

Poziționarea pe piață este prima componentă esențială a strategiei tale de monitorizare a prețurilor. Îți permite să înțelegi datele despre prețuri pe care urmează să le colectezi. Nu există nimic la fel de neliniștitor ca descoperirea că fiecare concurent pe care îl ai își vinde produsele la un preț mai mic decât tine. În absența unei poziții definite pe piață pentru business-ul tău, s-ar putea să intri în panică și să crezi că este nevoie să faci reduceri la tot ceea ce comercializezi.

Pasul 2: Studiază competiția

Următorul pas în crearea strategiei de monitorizare a prețurilor concurenței este identificarea și studierea concurenței. În acest proces, îți  sugerez să întocmești o listă cu 3 categorii diferite de concurenți pe baza poziției pe piață, față de propria ta afacere.

  • Concurenți poziționați în mod similar pe piață
  • Concurenți poziționați diferit față de tine pe piață
  • Cei mai importanți concurenți – definirea celor mai importanți concurenți, ar trebui să fie o listă mai mică de 5-10 pe care îi consideri esențiali în evoluția afacerii tale

Pe măsură ce studiezi aceste grupuri de concurenți, asemănările din cadrul fiecărui grup vor face mai ușoară identificarea modelelor pentru fiecare subset.

Pasul 3: Identifică site-urile și produsele competitorilor

Pentru colectarea datelor despre prețuri, îți recomand să folosești un instrument de monitorizare a prețurilor care te va ajuta la automatizarea procesului. Pentru acest lucru a fost creat Pricevent. Acest soft îți oferă o analiză completă a competiției pe categorii, mărci sau orice alt indicator care este potrivit nevoilor tale.

Pasul 4: Testează datele de preț pentru produsele relevante

Ca să te convingi de utilitatea acestui soft de monitorizare ai posibilitatea să testezi gratuit pe site-ul pricevent.com beneficiile pe care ți le oferă cei de la PriceVent.

Poți începe testarea cu un subset de date, de exemplu, vizând cele mai importante produse. După configurarea inițială a monitorizării prețurilor, colectezi date pentru o perioadă de timp, de exemplu 2-3 zile.

Apoi analizezi datele pentru a vedea prețurile înregistrate din magazinele concurenților pentru produsele pe care le comercializezi și deja poți să îți faci și o idee despre eficiența acestui soft.

Pasul 5: Identifică problemele și ajustează-ți strategia

După ce ai testat strategia de monitorizare a prețurilor, este posibil să te confrunți cu probleme care fac necesară ajustarea strategiei.

Evaluarea și modificarea monitorizării prețurilor concurenței, te ajută să păstrezi datele relevante. Vei putea apoi să examinezi datele noi la intervale puțin mai mari pentru a vedea care este varianta optimă de preț pentru produsele tale astfel încât  să obții un avantaj maxim.

Pasul 6: Fă din monitorizarea prețurilor o parte a rutinei zilnice

Software-ul de monitorizare a prețurilor, precum PriceVent, va monitoriza modificările zilnice ale prețurilor. Datele sunt disponibile în rapoarte cu grafice multiple segmentate pe mărci, categorie sau competitor, iar prețurile tale vor fi afișate în raport cu competiția.

Prin urmare, poți face ca monitorizarea prețurilor să facă parte din rutina zilnică de gestionare a afacerii. Actualizările zilnice ale prețurilor te vor ajuta să identifici oportunitățile sau necesitatea de a ajusta prețurile în funcție de ceea ce fac concurenții.

Avantajele unei strategii  bune de monitorizare a prețurilor concurenților

Crearea unei strategii de monitorizare a prețurilor concurenților îți pune în mâini date puternice care te pot ajuta să faci produsele tale să atragă mai mulți cumpărători și evident afacerea ta să prospere. Pentru a ajunge acolo necesită să cunoști poziția ta pe piață, să identifici competitorii care merită monitorizați și să utilizezi un instrument de încredere de monitorizare a prețurilor. Cu o strategie eficientă de monitorizare a prețurilor și un soft pe măsură, vei primi actualizări săptămânale, zilnice sau chiar în timp real ale schimbărilor importante din peisajul competitiv.

„Scopul unei afaceri este de a realiza și menține un client.” – Peter F. Drucker

You May Also Like

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *