Pielea artificiala - solutia pentru factorul teama de COVID-19?

Pielea artificiala – solutia pentru factorul teama de COVID-19?

Spread the love

Omul de afaceri Cecilia Harvey este de parere ca tehnologia pielii artificiale elastice cu senzori ar putea fi cruciala pentru revenirea angajatilor la seviciu, ca si pentru intoarcerea elevilor si studentilor inapoi la cursuri, intr-o lume marcata de COVID-19.

Femeia de afaceri s-a nascut in SUA, dar a trait la Londra in ultimii 12 ani, ajungand dupa un drum interesant sa fie CEO si co-fondator al a companiei de tehnologie senzoriala Hyve Dynamics.
Hyve Dynamics a fost lansata in anul 2009 cu scopul de a genera si de a analiza date pentru sectoare diverse. In centrul afacerii Hyve Dynamics se afla o piele artificiala senzitiva, ce poate fi folosita pentru a culege si a trasmite parametri din lumea reala, precum presiunea, temperatura si tensiunea de pe diferite suprafete.

Harvey crede ca aceasta tehnologie poate fi aplicata pentru a masura orice, de la presiunea aerului pe o aripa a unui avion sau culegerea de date despre presiunea de pe panoul frontal al unei masini de Formula 1, pana la obtinerea de date biometrice care sugereaza cat de sanatoase sau fericite sunt unele fiinte umane.
In situatia actuala, Harvey este convinsa ca ar putea fi decisiva in combaterea “factorului frica” creat de COVID-19. “Cred cu tarie ca tehnologia noastra poate elimina acest factor frica legat de revenirea la serviciu, la scoala si in lumea afacerilor” spune ea. “Ne confruntam cu o teama reala a oamenilor de a reveni la locul de munca, pe care organizatiile vor trebui sa o rezolve, pentru a reinstaura increderea in randul angajatilor si clientilor”.

In plus, Harvey este de parere ca o alta realitate actuala este impactul financiar pe care il va avea persistenta factorului frica. “Unele companii vor supravietui, in timp ce altele nu vor supravietui”, spune ea.
Harvey crede ca bratarile pentru brat cu senzori, produse de Hyve, ofera atat o garantie vizibila, cat si date in timp real care pot alerta cu privire la potentialele probleme legate de valorile vitale normale. “Bratarile noastre de monitorizare a sanatatii, ce folosesc tehnologia cu senzori, vor fi un instrument cheie pentru firme, scoli si pentru diferite companii in ceea ce priveste abordarea recuperarii post COVID-19. Intr-o perioada in care incercam sa intram in faza de recuperare a acestei pandemii globale, tehnologia senzoriala este un factor strategic, ce permite revenirea angajatilor la munca sau a elevilor si studentilor la cursuri, precum si revenirea clientilor inapoi in magazine. Sanatatea si siguranta reprezinta o prioritate majora in acest proces. Tehnologia noastra face ca markerii biometrici esentiali care pot indica fazele initiale ale COVID-19, ca si alte boli si afectiuni, sa fie mult mai usor de identificat. In aceasta categorie pot fi incluse temperatura corporala, ritmul cardiac, nivelul de oxigen, date legate de EKG si pH-ul pielii”.

Harvey a explicat ca abordarea este una holistica – un singur parametru, de pilda o crestere a ritmului cardiac, poate fi anormal insa daca este marcat si de o crestere continua a temperaturii, sansele unei infectii sau altei probleme devin si mai mari. Aceste date pot fi monitorizate si analizate la distanta, si implementate ca parte a unei solutii de urmarire.

“Aceste tipuri de senzori se dovedesc a fi critice atat pentru procesul de testare, cat si pentru cel de tratare. Prin posibilitatea de transmitere wireless si de monitorizare la distanta, capacitatea de a alerta si de a monitoriza proactiv, aproape in timp real, atunci cand indivizii incep sa manifeste simptome va fi esentiala pentru a controla COVID-19 sau orice alta pandemie contagioasa grava”.
Acest tip de achizitie proactiva si in timp real de date critice legate de sanatate este absolut vitala pentru a salva vieti si pentru a controla pandemii viitoare, evenimente la care economia nostra este si mai vulnerabila, si care creaza panica in masa, putand chiar suprasolicita complet serviciile de urgenta”.
Dincolo de aceste bratari, includem tehnologia noastra patentata cu senzori in Echipamentul Personal de Prorectie, asa cum sunt vizierele pentru fata. De asemenea, datorita flexibilitatii tehnologiei pielii cu senzori o putem include si in haine”.

Harvey sustine ca potentialul pe care tehnologia pielii artificiale Hyve il are este unul nelimitat. “Imaginati-va posibilitatea de a da unei masini, unei barci sau unui avion capacitatea de a simti fluidul si fortele interactive din jur… Desi aceste informatii pot fi obtinute in prezent prin metode restrictive si prin simulari, obiectivul nostru este acela de a folosi abordarea naturii si sa dam aceasta abordare senzoriala mai multor aplicatii. Acest lucru poate fi obtinut virtual in timp real”, spune Harvey.
Datorita naturii tehnologiei, ea are in prezent o densitate care ajunge la peste 6400 de pixeli senzoriali pe metru patrat – un grad mai mare de magnitudine decat tehnologiile echivalente – cu o sensibilitate customizabila astfel incat sa detecteze chiar si o musculita care sta pe un pixel individual pe piele.
“Valoarea pielii consta in aceea ca poate culege date senzoriale si aerodinamice cu o acuratete si cu o rezolutie fara precedent. Ea ne poate permite sa intelegem, sa observam si sa analizam – in timp aproape real – ce se intampla cu suprafata unei aripi atunci cand un avion zboara la o altitudine de peste 12.000 de metri printr-o furtuna, sau cum putem adapta in mod drastic incarcatura unei masini de Formula 1 la o viteza de 370 de km/h in conditii de curse reale, pentru a castiga acea fractiune suplimentara de secunda.”

De la finante la tehologie

Harvey a devenit investitor in tehnologie dupa o cariera de succes in sectorul financiar.
“Daca mi-ai fi spus atunci ca voi avea o cariera in tehnologie ti-as fi spus ca esti complet nebun”, spune femeia de afaceri nascuta si crescuta in New York.

In perioda studiilor la Colegiul Wellesley, Harvey si-a dorit sa urmeze o cariera in investitii bancare, in urma unei excursii cu colegii la cateva companii de pe Wall Street. In timpul celui de-al treilea an la Wellesley, ea si-a asigurat un stagiu pe perioada verii la Lehman Brothers, ulterior fiind solicitata de companie pentru o pozitie full-time dupa absolvire.

“De-a lungul carierei mele am avut diferite functii in organizatii mari, care m-au ajutat sa ma pregatesc sa conduc un start-up in domeniul tehnologic si sa inteleg cum sa folosesc tehologia ca afacere” spune ea. “Faptul ca am fost COO pentru tehnologia serviciilor de securitate la Citigroup, o organizatie tehnologica cu peste 8400 de angajati la nivel global si peste 1000 de sisteme in peste 50 de locatii, este un exemplu de functie anterioara care m-a ajutat sa inteleg cum ma pot ocupa de tehnologie ca afacere.
Am lucrat si in mod direct cu start-up-uri tehnologice si cu companii mai mari. Combinatia de experienta in start-up-uri dar si in companii mai mari m-a pregatit sa fiu CEO-ul unei companii din domeniul tehnologic. Iata deci ca drumul meu a fost unul unic, iar acea experienta a fost inestimabila”, mai spune femeia de afaceri.

Cine sunt clientii interesati de tehnologia pielii artificiale

Harvey spune ca profilul clientilor Hyve s-a schimbat ca rezultat al COVID-19.
Inainte, cea mai mare parte a interesului venea din partea industriei auto si aerospatiale, interesate sa foloseasca tehnologia pielii artificiale ca o alternativa low cost pentru utilizarea tunelurilor de vant si a simularilor computerizate”, spune ea. “Dupa pandemie, am avut parte de o crestere brusca a interesului din partea corporatiilor care isi doreau sa foloseasca bratarile noastre pentru monitorizare medicala la distanta. Ca rezultat, a existat o crestere a interesului din partea companiilor de servicii care viziteaza casele clientilor, din partea unitatilor de invatamant, echipelor sportive, parcurilor tematice, restaurantelor, depozitelor si fabricilor”.

Harvey spune ca tehnologia Hyve ar putea functiona la nivel global. “Ne imaginam o lume “powered by Hyve”, in care senzorii nostri reprezinta punctul de pornire pentru toate solutiile bazate pe senzori din orice industrie. Pe termen scurt si mediu avem in plan extinderea in Europa si in Statele Unite, continuand sa ne concentram pe date biometrice si pe monitorizarea medicala”, spune Harvey.

Sursa: https://www.businesscloud.co.uk/news/is-artificial-skin-technology-the-solution-to-covid-19-fear-factor/

You might also like

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *