Cuvântul advertorial poate să nu sune foarte interesant pentru tine. S-ar putea chiar ă nu îl vezi ca pe un instrument eficient de conversie. Cu toate acestea, citind acest articol vei ajunge să îl vezi ca și conținut de marketing și vei avea o părere total diferită despre acest format. Dar ce este exact advertorialul și ce beneficii îți poate aduce?
Ce este un advertorial?
Un advertorial este un tip de conținut care se află la jumătatea distanței dintre publicitate și reportaj jurnalistic. Este un format tipic al erei pre-digitale și cu siguranță ai văzut multe advertoriale în reviste și ziare tipărite. În zilele noastre, se găsesc de obicei în mediul online.
Practic, pentru creare advertoriale adoptă forma și convențiile unui reportaj jurnalistic pentru a transmite o idee de obiectivitate și neutralitate în raport cu un anumit produs, serviciu sau marcă; dar mesajul este reclamă, adică este clar benefic pentru compania care a dorit creare advertoriale.
Un advertorial bine realizat are un aspect aproape total al unui reportaj jurnalistic, iar cititorului îi este greu să întrezărească interesul comercial din spatele lui. Tocmai asta este cheia succesului său: că cititorul consumă conținutul fără a pune la îndoială veridicitatea acestuia pe baza ideii că este informație și nu publicitate.
Printre avantajele sale suplimentare se numără și faptul că permite mărcilor să apară în contexte în care publicitatea evidentă este problematică, câștigând astfel notorietate și făcând publicul mai conștient de beneficiile sau avantajele competitive ale acestora .
Beneficiile advertorialului ca formă de comunicare
Ești interesat de publicare advertoriale și vrei să integrezi acest format în strategia ta de comunicare? Știi cum te poate ajuta în proiectul tău? Pentru a-l pune în valoare, trebuie să știi ce beneficii poate aduce brandului tău. Mai jos vei afla câteva:
- Integrare naturală în fluxul de informații
Utilizatorul standard de internet este supus la mii de impacturi publicitare în fiecare zi. Multe dintre ele provin din campanii PPC, care bombardează fără milă pe oricine face o căutare, verifică rețelele sociale sau citește un articol în orice media sau un blog.
Ce se întâmplă? Ei bine, acest lucru tinde să determine utilizatorul să nu mai acorde atenție acestor mesaje. Într-un fel, el devine selectiv și este permeabil doar la ceea ce are un nivel foarte ridicat de interes. Aspectul organic al advertorialului, precum și tonul natural al comunicării, înseamnă că acesta nu este perceput ca o acțiune publicitară.
- Identificarea cu valorile mediului și relevanța
Unul dintre aspectele care contribuie cel mai mult la strategie este, în acest caz, mediul care difuzează advertorialul. Prin aceasta se înțelege că orice informație care apare într-un ziar sau blog specializat stabilește o relație simbiotică cu ea și se identifică cu valorile sale, cu autoritatea și relevanța sa.
- Neutralitate și obiectivitate aparentă
În acest tip de conținut, există avantajul pe care îl oferă tonul neutru și jurnalistic cu care este creat conținutul. De ce este un avantaj? Practic, pentru că, în ochii cititorului, este mai obiectiv, din moment ce înțelege că în spatele textului se află mai degrabă un jurnalist sau un specialist în domeniu, care oferă servicii profesionale scriere advertoriale – agenția Kontento, decât un brand în plină acțiune de marketing.