Compania Johnson Matthey si-a lansat recent tehnologia HyCOgen, ce permite transformarea dioxidului de carbon (CO2) si a hidrogenului verde in combustibil sustenabil pentru aviatie. Peste 95% din CO2 este transformat in titei sintetic, prin tehnologia Reverse Water Gas Shift (HyCOgen).
Tehnologia FT CANS Fischer Tropsch, dezvoltata in colaborare cu BP, este combinata cu tehnologia HyCOgen a celor de la Johnson Matthey – un proces de catalizare ce formeaza gaz de sinteza sau syngas – pentru a produce combustibil regenerabil. Titeiul produs poate fi transformat in combustibili drop-in, precum SAF, motorina regenerabila si nafta. Combinatia acestor tehnologii este disponibila acum ca solutie de la Johnson Matthey.
Potrivit unui comunicat de presa al Johnson Matthey, integrarea scalabila a HyCOgen si a tehnologiei FT CANS va avea ca efect o mai importanta alimentare cu SAF si, de aceea, reducerea emisiilor de CO2. Compania sustine ca industria aviatica produce colectiv 12% dintre emisiile mondiale de dioxid de carbon asociate cu transporturile.
“Exista obstacole importante in trecerea de la combustibilul pentru aviatie bazat de hidrocarbon la alternative precum baterii sau hidrogen. (Expertiza noastra) in tehnologia de generare a syngas poate juca un rol crucial, furnizand solutii ce permit productia de combustibili sustenabili drop-in, implementabili astazi”, a explicat directorul executiv sectorial la Johnson Matthey, Jane Toogood.
Combustibilii drop-in pot fi transportati prin aceleasi conducte ca petrolul si produsele din petrol, eliminandu-se astfel costurile mari pentru transport.
Johnson Matthey a avut un rol in efectuarea de catre United Airlines, luna trecuta, a primului zbor comercial folosind in proportie de 100% combustibil SAF, pentru unul sau doua motoare. O parte din procesul ce a permis productia SAF a fost bioformarea, care foloseste un proces catalitic de transformare a materiei prime de zahar in BioFormate. BioFormate poate fi folosit pentru a produce biocombustibilii care sunt apoi combinati, pentru a produce SAF.
Compania de combustibili fosili si si chimici Virent a inventat aceasta tehnologie si a facut un parteneriat cu Johnson Matthey in 2016 pentru a-l dezvolta si a-l comercializa pe mai departe.
Johson Matthey a incheiat recent un acord cu producatorul european de etanol CropEnergies AG privind infiintarea unei uzini pentru productia de acetat de etil regenerabil, folosind etanol sustenabil. Potrivit estimarilor, productia de acetat de etil regenerabil ar urma sa ajunga la 50.000 de tone metrice in fiecare an si va utiliza energia regenerabila. Potrivit companiei, “uzina va genera si hidrogen regenerabil ca si coprodus, care alaturi de dioxidul de carbon biogenic din procesul de fermentare CropEnergies, va reprezenta baza transformarii ulterioare a energiei regenerabile in trasee de downstream PtX (power-to-X), pentru a produce e-carburanti”.